התקציב הדיפרנציאלי • ראשי ערים נגד ברקת: "צביעות ועזות מצח"

    יוסי אשר No Comments on התקציב הדיפרנציאלי • ראשי ערים נגד ברקת: "צביעות ועזות מצח"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי העביר הבוקר מכתב לראש עיריית ירושלים ניר ברקת בעקבות שורה ארוכה של פעולות שעשה ברקת על מנת לפגוע בתקציבן של הערים המאוזנות בין היתר כותב חולדאי: "הדרך לצמצום פערים במדינת ישראל היא הגדלת ההשקעה הממשלתית במקומות הנדרשים מבלי לפגוע בקיים, משמעות התקציב הדיפרנציאלי היא שבמקום להוסיף ולתגבר עיריות חלשות ילקח כסף מעיריות מאוזנות באופן שיהפוך אותן לפושטות יד ורגל".

    "לא שמעתי את קולך כאשר הממשלה החליטה על העברת תקציבים בסך 1.4 מיליארד ש״ח כאתנן פוליטי למפלגות הקואליציה. לא קמת ואמרת – רגע אחד מדוע הכסף לא מושקע בערים החלשות? בימים האלה התבשרנו שבאוצר גילו עודפים של כמה מיליארדים מגביית מסים, לא שמענו את קולן בשם הערבות ההדדית והמצפון המוסרי בדרישה להעביר ולו חלק מסכום זה בתמיכה באחינו בפריפריה הסובלים מהיעדר תשתיות ותקצוב נחות כדבריך".

    חולדאי יוצא נגד הפסיביות שהפגין ברקת בכל הקשור במאבקי השלטון המקומי: "לאורך השנים נאבק השלטון המקומי כגוש אחד על עמידתה של המדינה בחובותיה והגדלת כלל המשאבים הלאומיים המוקצים לחינוך ורווחה, לצערנו לא נענית לקריאה שלנו להצטרף למאבקים הללו בעבר והפנת עורף בטענה כי ירושלים אינה ככלל הערים ויש לה חוק ומענקים מיוחדים. צר לי שהפעם כן בחרת להתייצב למאבק אבל מעברו השני של המתרס וממניעים פוליטיים ופופוליסטים צרים, להתייצב לימין אלה שרוצים לפגוע בשלטון המקומי ובחינוך והרווחה בכלל הרשויות המקומיות. צדק חלוקתי הוא חלוקה הוגנת של כלל המשאבים הלאומיים ולא של משאבי הרשויות המקומיות שמילא חסרים בכל קנה מידה.

    המכתב של חולדאי מצטרף לשורת מכתבים שנשלחו השבוע לברקת מראשי ערים שונות בניהם ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן שכתב – "כשאני נדרש להוציא סכומי כסף לא מבוטלים על חינוך ורווחה אני עושה זאת בשמחה, כשאני נדרש להשקיע משאבי עתק בניקיון וטיפוח העיר אני עושה זאת למען תושבי חדרה, אך כשאני נדרש לקצץ בתקציבים המועטים שלנו כדי שיוקם מתנ״ס בירושלים או יתוקצב בית ספר בירוחם – אני נזעק. האם אתה באמת ובתמים סבור שחדרה היא עיר חזקה לעומת ירושלים?".

    ראש עיריית פ״ת איציק ברוורמן שכתב – "פ״ת היא עיר מאוזנת משום שהיא מנהלת את ענייניה באופן מושכל אבל כל הפחתה בכספים המועברים לעירייה, פרושה המיידי פגיעה בתושבים שלנו. ירושלים מקבלת כספים רבים שרשויות אחרות אינן מקבלות ועיננו אינה צרה בכך".

    ראש עיריית נס ציונה יוסי שבו שכתב – "באיזו צביעות ועזות מצח אתה מדבר על חלוקת תקציב דיפרנציאלי כשאתה עומד בראש העירייה שמקבלת את המשאבים הגדולים ביותר מהמדינה בסדר גודל חריג לחלוטין? כיצד יתכן שכספים של המדינה שיכולים לשמש לטובת החינוך ברשויות החלשות מיועדים אצלך לתחרויות פורמולה בעשרות מיליוני שקלים, מספר רב של סגנים בשכר ויועצים, ובזבוזי כסף גדולים של העירייה שבראשה אתה עומד?".

    תגובת עיריית ירושלים

    האיומים והשיטות בהן נוקטים ראשי הערים העשירות יחד עם אובדן הבושה והסולידריות החברתית צריכים להדליק נורה אדומה אצל כל אזרח במדינה.

    צר לנו שחולדאי, ראש העיר החזקה בישראל וחבריו ברשויות העשירות מתייחסים בציניות למצוקת 56% מתושבי מדינת ישראל שחיים ברשויות מוחלשות וסובלים משנים של אפליה חלוקתית במשאבים.
    אנחנו לא מבקשים נדבות וצדקה, אלא דורשים חלוקה נכונה והוגנת של תקציבי המדינה לרשויות המקומיות.

    חלוקה כזו לא תפגע בתושבי הרשויות העשירות אבל תחזק משמעותית את תושבי הרשויות החלשות ותאפשר לכולנו לתת תנאים שווים לכל ילד במדינת ישראל. זה הדבר הנכון לעשות!



    0 תגובות